Често задавани въпроси (FAQ)

Хрониката на ПУМА PUMA chronicle

или как започва историята на легендата от Солинген

През 1769 г. Йохан Вилхелм Лаутерюнг / Johann Lauterjung/ записва своята търговска марка в ролята на производител на ножове в Солинген - историята на PUMA започва. 1855 г. Праправнукът му Натанаил /Nathanael/ (1815-1865) премества производството в близкия град Солинген. 1876 г. Синът му Ернст Ото Лаутерюнг (1855-1931) за първи път също произвежда джобни ножове, стилети, саби и ловни ножове в допълнителна малка фабрика. 1900 г. На 26 май името „PUMA-Werk, Lauterjung und Sohn“ е записано в регистъра на фирмите в Солинген. 1920 г. Синовете Йоген (1883-1961) и Франц (1888-1976) построяват втори завод в Солинген и стимулират износа. Така PUMA стана известна в международен план преди Втората световна война. 1936-1945 По време на Втората световна война производството е поставено под ръководството на военната индустрия. 1946 г. Връщане към гражданското производство на джобни и домакински ножове. 1953 Осуалд ​​фон Франкенберг и Лудвигсдорф (1915-1986), съпруг на Ренате Лаутерюнг, променят производството на функционални ловни, риболовни, външни и спортни ножове. В сътрудничество с главният горски комисар и писател Валтер Фреверт /Walter Frevert/ са разработени множество модели PUMA класики (Waidbesteck, Jagdnicker, Waidmesser, универсален ловен нож и копие за прасета). Лидерът на сдружението на хрътките Тасиус /Tassius/ проектира Rddemann и Wildtcte. 1956 г. PUMA разработва модела White Hunter за източноафриканската ловна организация. 1965 PUMA въвежда система за числова номерация . Всеки модел получава свой собствен брой за изследване, вкл. гаранционна тетрадка, с година на производство. 1967 Ренате фон Франкенберг /Renate von Frankenberg/ поема управлението в PUMA-Werk. 1986 г. Осуалд ​​фон Франкенберг и Лудвигсдорф/Oswald von Frankenberg and Ludwigsdorf/ умира и оставя икономически високо доходоносно и международно признато предприятие. 1991 Продажба на PUMA-Werk на семейство Хиндриш /Hindrichs/ от Солинген. 1995 г. Харалд Лауер /Harald Lauer/, който вече е активен в предприятието от края на седемдесетте години, става управляващ директор на PUMA-Werk. Под негово управление се налагат нови производствени методи, напр. CNC контролери и лазерна технология. 1998 Продажба на бизнесмена Хайнрих-Ернст Хйпас-Ариус /Heinrich-Ernst Hiepass-Aryus/ и преместване в модерната индустриална зона "Auferhöhe". 2003 До класическата линия PUMA предлага на своите клиенти серия от много качествени ножове в традиционен дизайн под етикета „PUMA IP“ (PUMA International Production). 2008 г. С „Puma TEC“ компанията завършва програмата си с ножове с икономически атрактивни, фиксирани остриета и сгъваеми ножове в модерен вид.2009 г. PUMA празнува своята 240-годишнина. В чест на годишнината са създадени нови серии ловни и ловни джобни ножове в класическия стил PUMA, но модифицирани според последните ергономични изисквания.2009/2010 С „PUMA Individual“, интернет програма, в която клиентът може да сглоби собственият си оригинален нож PUMA независимо и индивидуално, традиционната компания от Solingen отново предоставя новост в бранша.2015 г. Завръщането на класиката след 40 години: PUMA rüdemann 40.през 1975 г.,са произведени първите модели "rüdemann" и "wildtöter" от името на фирмата. След 40 години те са модернизирани и модифицирани и са отново в гамата PUMA. 2017 г. Харалд Лауер излиза в заслужена пенсия. Hendrik Hiepass-Aryus и Julia Nicolai поемат ръководството на традиционното производство под ръководството на Heinrich-Ernst Hiepass-Aryus. Комфортният, новопроектиран интернет магазин преминава изцяло онлайн. 2019 г. PUMA празнува четвърт хилядолетие от фирмената история. 250 години "Манифактура на ножове Солинген" - и историята продължава.

SportCity - The Outdoor Specialist. Copyright © Всички права запазени.

Opinel HISTORY AND COMPANY PROFILE OPINEL история

Една история на повече от столетие...

Устойчив, обикновен, практичен, най-oпростеният сгъваем нож, който съществува днес, е създаден в края на XIX век в малко планинско селце на френската провинция Савой. През далечната 1890 г. потомственият майстор-ножар Йозеф Опинел изработва нож със специфична форма и с подвижно острие. Той разработва прословутите в цял свят ножове, носещи името OPINEL, в дванайсет различни варианта според дължината на острието и ги номерира съответно с поредни номера от 1 до 12 .

1909: Йозеф Опинел регистрира своята първа търговска марка. Според петвековната традиция, поставена със заповедта на краля на Франция Чарлз IX от далечната 1565 г., всеки ножар бил длъжен да гравира емблема върху своите изделия, за да гарантира произхода и качеството им. В духа на тази традиция Йозеф Опинел избира «ръката и короната» - емблема, която е тясно свързана с християнската култура. Ръката символизира благославящата десница на св. Йоан Кръстител, а малката корона над нея напомня за аристократичността и благородството на обитателите на херцогство Савой.

1911: Благодарение на директните продажби и високата оценка на потребителите, на местните търговци и собственици на дюкяни, ножовете OPINEL стават много популярни. Те се продават в съседните на Франция държави, за няколко години успяват да се превърнат в търсен и ценен инструмент дори на традиционно консервативни пазари, каквито са тези на Италия и Швейцария. Доказателство за качествата на ножовете OPINEL е Златният Медал от изложението в Тюрин през 1911 г.

1939: Продаден е 20 милионният нож с марка OPINEL.

1955: Постоянните усилия за усъвършенстване на продуктите с марка OPINEL водят до изобретяването на обезопасяващия пръстен, наречен Virobloc®. Той служи за осигуряване на неподвижността на острието след отварянето му, като по този начин многократно повишава надеждността на ножа при използване. През 2000 г. системата за безопасност Virobloc® е доразвита и осигурява ножа дори в затворено състояние, предлагайки на притежателя му пълна сигурност при съхранение и носене.

Йозеф Опинел управлява своята компания чак до 1960 г., подпомаган от своите синове Марсел и Леон. След 1974 г. неговият внук Морис застава на поста Председател на Борда на директорите. Помага му синът му Денис.


Единствено и уникално съчетание на знания, традиции и иновации

Продукцията на компанията OPINEL е изцяло френска. Контролът, който се осъществява на всеки от етапите на производство, олицетворява желанието за развитие и независимост на старата семейна фирма; стремежът към усъвършенстване води до създаването на собствена изследователска лаборатория, в която се разработват нови производствени технологии и се контролира качеството на продуктите с марка OPINEL.
Компанията OPINEL символизира преди всичко успешното комбиниране на знания, традиции и иновации. За изработването на един обикновен за потребителя продукт, какъвто е сгъваемият нож, са необходими разнообразни технически решения. От изработването на дръжката до обработването на стоманата и заточването на острието, технологичният процес преминава през ред точни и детайлни операции, които правят ножа OPINEL уникален и неповторим.

Производството на остриетата преминава през 4 основи етапа:
- отсичане на стоманените листове, което се прави от 120-тонна преса;
- топлинна обработка, която е различна при различните стомани - стоманата с високо съдържание на въглерод (известна с устойчивостта, заточването и лекотата на закаляване) или за неръждаема стомана (която се състо от не по-малко от 13 % хром). Тази много важна част от обработката се осъществява в специални пещи, в които атмосферата се контролира и позволява промени в структурата на стоманата. Обработена по този начин стоманата е готова за закаляване;
- закаляване - непрекъснат процес, полуавтоматизиран;
- полиране - осъществява се от проектирани специално за целта машини, които позволяват постигането на разнообразни ефекти (стандартно, сатенирано покритие или полирано като стъкло).

Изработването на дръжките на ножовете OPINEL става след оформяне, лакиране и поставяне на уникалната търговска марка OPINEL:
- оформяне: от парче във формата на паралелепипед, наричан “карлет”, всяка бъдеща дръжка преминава през 5 основни трансформации: удължаване на основата, оформяне на силуета, поставяне на разреза за острието и ...;
- лакиране и маркировка: всяка дръжка се лакира за гарантиране на устойчивостта на дървения материал към влажност. Процесът на лакиране е чрез създадена в лабораториите OPINEL специална технология, която удължава живота на естествения материал, използван за направата на ножовете OPINEL.


Готовият продукт е готов за сглобяване. На този етап ръчно се поставя обезопасяващия пръстен - оригинално решение на майсторите в OPINEL, което e надеждно и осигурява пълна сигурност при употреба и при съхранение на ножа.


Еталон за стил


OPINEL символизира определена атмосфера, начин на живот, той е вдъхновявал артисти и писатели, художници и изследователи, любители на приключенията и обикновени занаятчии...

Пабло Пикасо е използвал OPINEL, за да оформя от малки камъни женски профили и животински глави.

Лондонският музей “VICTORIA AND ALBERT MUSEUM” поставя OPINEL в антологията на стоте най-красиви предмети в целия свят “The Good Design Guide”, издадена през 1985 г.

OPINEL е сред експонатите и е вписан в каталога на Музея на модерното изкуство в Ню Йорк. В САЩ OPINEL е всеизвестен като френския занаятчийски нож.

През 1989 г. името на OPINEL е публикувано във френската енциклопедия “LE LAROUSSE” сред регистрираните имена, OPINEL е признат за част от френското културно наследство.

В края на месец април 1999 г. бе сключен договор за официално представителство на OPINEL S.A. SAVOIE FRANCE от СПОРТ СИТИ ЕООД, като единствен оторизиран представител имащ правото да делегира права на дилъри на територията на Република България.

 

Copyright  ©  2020 - Opinel SAS France.  SportCity - The Outdoor Specialist. Copyright © 2020 Всички права запазени.

Ако имате проблем или въпрос свързан с предлаганите от нас продукти или услуги и не намирате
неговото решение сред изброените по-горе, ще се радваме да се свържете с нас